מה קרה אחרי ששתי אגדות הקולנוע האלו נפגשו?

בשיתוף בית בלב

2.12.2020 / 9:00

הקולנוע תמיד אהב להציג סיפורי אהבה מרגשים, בכל הגילאים. לקראת העונה הקרירה שבפתח, אספנו כמה ממיטב הסרטים הכי רומנטיים ומרגשים שמעמידים במרכזם זוג מבוגר, כולל איסטווד, מריל סטריפ ומאסטרפיס אמיתי. רק לשבת מול הטלוויזיה, להתעטף בשמיכה וליהנות

הקולנוע מלא בסיפורי אהבה. לאורך 125 שנותיו, יוצרים שונים תמיד נהנו להציג בפנינו יחסי זוגיות שהולכים ונבנים, מתפתחים מהמבט הראשון בתחילת הסרט ועד לסיומו. הסיפורים הללו מגיעים בז'אנרים שונים ופונים לרגש שלנו. אנחנו מזדהים עם הדמויות ורוצים בטובתן.

וככל שהטמפרטורות הולכות ויורדות ובחוץ נהיה יותר קריר, אין הרבה דברים יותר מהנים מלשבת על הספה, להתעטף בשמיכה ולהצטרף לסרט אהבה שכזה. אפשר למצוא סרטי אהבה שעוסקים בכל הגילאים, החל מנערים ונערות שהופכים לבוגרים ועד לסיפורי אהבה בין מבוגרים. לכבוד החורף המתקרב, הרשו לנו להציג בפניכם שבעה סרטי אהבה נפלאים העוסקים בבני הגיל השלישי - רשימת צפייה חובה!

הגשרים של מחוז מדיסון

נתחיל מהקלאסיקה זו מ-1995 בכיכובם של שניים מענקי הקולנוע ההוליוודי בכל הזמנים - קלינט איסטווד (שגם ביים) ומריל סטריפ. רוב הסרט מתרחש בפלאשבק, שלושה עשורים לאחור ומציג את סיפור הרומן הקצרצר בין הצלם ריצ'רד קינקייד, אותו משחק איסטווד (שהיה כבר בן 65 כאשר הסרט יצא) ופרנצ'סקה, בכיכובה של סטריפ שקיבלה מועמדות לאוסקר, נשואה ואם לשניים המתלבטת האם לעזוב את משפחתה ולברוח לחיים חדשים. "הגשרים של מחוז מדיסון" נותר גם היום, 25 שנה אחרי יציאתו, אחד מסרטי האהבה המוצלחים ביותר ועוסק ברגישות ועדינות בנושא שאיננו נפוץ בקולנוע - רומן בין אישה בגיל הביניים לגבר בגיל השלישי.

הכי טוב שיש

נדלג שנתיים קדימה, ל-1997. הקומדיה הרומנטית המקסימה הזו הפכה את כוכביה, ג'ק ניקולסון והלן האנט, לאחד הזוגות היחידים בתולדות הקולנוע שזכו בפרס האוסקר הנחשק לשחקן ולשחקנית הטובה ביותר על אותו סרט. הסרט שכבש את העולם בזמנו מציג מגוון דמויות לא שגרתיות ובראשן מלווין יודול (ניקולסון, שהיה בן 60 בזמן הסרט), אשר סובל מ-OCD קיצוני, אך לומד אט אט להשתחרר, מתאהב במלצרית קרול (האנט) ואפילו מתחיל לחבב את שכנו מלווין. הקסם של "הכי טוב שיש" הוא השילוב בין הקלילות שלו לעומק הדמויות שהוא מציג וכמובן, לאחד מסיפורי האהבה המבוגרים הכי פחות שגרתיים שנראו על המסך.

באהבה אין חוקים

קומדיה רומנטית נוספת בכיכובו של ניקולסון, והפעם עם דיאן קיטון האחת והיחידה. 23 שנים אחרי שהבריקו יחד ב"אדומים", השניים שבו לשתף פעולה ב-2004 ב"באהבה אין חוקים", שמאז נבחר שוב ושוב לאחד מסרטי האהבה המוצלחים ביותר שנעשו במילניום הזה, בטח במסגרת הסרטים המתמקדים בבני זוג מבוגרים. הארי (ניקולסון) מגלם כאן גבר מזדקן שנהנה לצאת עם נשים צעירות משמעותית ממנו, עד שהוא פוגש את אימה של אחת מהן (קיטון), מה שמעלה אותם על המסלול הבטוח להתאהבות איטית, אך גם רומנטית ומתוקה ביותר. אם עוד לא ראיתם, זה הזמן.

המתמחה

הנה סרט חדש יותר, גם הוא כולל אגדות קולנוע וסיפור האהבה שהוא מציג מיוחד ביותר ולא צפוי. בן וויטיקר בן ה-70 (רוברט דה נירו) משתעמם מהפנסיה והופך באופן מפתיע למתמחה מוצלח במיוחד בחברת סטארטאפ תוססת. הוא יוצר קשר עמוק עם המנכ"לית הצעירה ולאט לאט, מפתח מערכת יחסים נהדרת עם פיונה (רנה רוסו), שמכניסה עוד קצת מרץ והנאה לחייו. דה נירו הבלתי נגמר היה בן 72 בעת עשיית הסרט, רוסו בת 61 והכימיה ביניהם כובשת את המסך, והכל בניצוחה של הבמאית ננסי מאיירס, שגם היא כבר בעשור השמיני לחייה. מסוג הסרטים שרואים יותר מפעם אחת.

מתחילים מחדש

עוד קצת רנה רוסו, והפעם, ב-2017, היא איחדה כוחות עם מורגן פרימן (כבר בן 83 היום!) וטומי לי ג'ונס (בן ה-73), שניים מהכוכבים המבוגרים הכי פעילים בקולנוע. העלילה לא עמוקה ומסובכת מדי, וגם הסרט קצרצר בהתאם (רק 91 דקות), אבל אי אפשר לוותר על המשולש הרומנטי הזה והתחרות של שני החבר'ה על ליבה של רוסו, בעודם מנסים גם להציל את חייו של פרימן מהמאפיה שרודפת אחריו. שילוב מנצח בין קומדיה רומנטית לאקשן, ומתאים בול להעביר ערב של כיף מול הטלוויזיה.

אהבה

נסיים עם מאסטרפיס אמיתי. הסרט הצרפתי של מיכאל הנקה, מבכירי במאי הקולונוע בימינו, זכה ב-2012 באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, כמו גם בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ובעוד שלל מקומות והכל, בצדק מוחלט. ענקי הקולנוע האירופי, ז'אן לואי טרנטיניאן, עמנואל ריבה (שניהם היו בני 82 בזמן יציאת הסרט) ואיזבל הופר מספקים הופעה מחשמלת וכובשים את המסך. הסיפור המרגש נבנה לאיטו ומציג אהבה בין זוג בני הגיל השלישי כמו שמעולם לא נראתה על מסך הקולנוע. אי אפשר שלא להזדהות איתם, ולהתאהב בהם.

בשיתוף בית בלב
  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully