נשארים בסטייל: טיפים לאופנה לבני הגיל השלישי

בשיתוף בית בלב

13.9.2020 / 7:28

מה ללבוש, איזה בד לבחור, איפה לקנות ולמה חשוב להישאר באופנה ולהשקיע בעצמנו? הנה כל מה שצריך לדעת

אופנה היא איננה עניין של גיל, מגדר ואף תרבות. בעולם הגלובאלי בו אנו חיים הגבולות כמעט ואינם קיימים. אידיאל היופי אינו אחיד ולכן אין זה מפתיע לראות דוגמניות, דוגמנים ואושיות אופנה הנושקים ונושקות אפילו לעשור השביעי והשמיני של חייהן, כדוגמת מיי מאסק (כן יש קשר משפחתי לאילון, זאת אימא שלו) או השחקנית והפרזנטורית הלן מירן הזוכות להופיע על שערי מגזיני אופנה נבחרים ולהוביל קמפיינים בינלאומיים עבור רשתות אופנה נחשבות.

גם בארצנו הקטנה לא מתעלמים מהמגמה וכבר כיום ניתן לראות יותר ויותר רשתות אופנה ומעצבים עצמאיים אשר מיצריים ונותנים כבוד לקהל לקוחות בוגר יותר. דבר המאפשר לכל אחד ואחת למצוא ולבטא עצמו באמצעות הבגדים שלגופו.

"לאופן בו אנו מתלבשות יש קשר ישיר לאיך אנו מרגישות", מעידה מעצבת האופנה ענת קרטס, המתמחה באופנה לבנות הגיל השלישי. "זה נכון לכל גיל. לבוש, סטייל ותשומת לב לנראות, הם דברים שמעניקים לנו אנרגיות. יש דרכים רבות להראות נפלא וכדי להגיע לתוצאה הרצויה, צריך לקחת בחשבון את מבנה הגוף וגם לזכור שהקיץ הישראלי חם ולח מאוד"

ואכן חודשי הקיץ החמים מציבים אתגר עבור כולנו להיראות נפלא מצד אחד, אך קליל ומאוורר מצד שני. ועל כן לאיכות הבד של הבגדים שלנו, בעיקר בקיץ, יש חשיבות עליונה. הקפידו לבחור בגדים שעשויים מבד איכותי ותפור היטב, דק ונושם. ויסקוזה למשל, על אף המוניטין המפוקפק שלו הוא בד מלאכותי שמצטיין בקיץ ובמזג אוויר לח בזכות האווריריות שבו. בדים נושמים טבעיים ומצוינים לקיץ הם פשתן ומשי ומנגד, כדאי להימנע מבגדים המכילים בהרכב הבד שלהם ניילון, שלא מתאים למזג האוויר החם והלח של ארצנו.

ענת קרטס אופנה לגיל השלישי בית בלב. באבידות ענת קרטס,
"לאופן בו אנו מתלבשות יש קשר ישיר לאיך אנו מרגישות"/באבידות ענת קרטס

הרבה טעם אישי ומעט טרנדים

כאנשים בוגרים, הדבר האחרון שהייתם רוצים שיגידו עליכם הוא שאתם "קורבנות אופנה". בניסיון שצברתם לאורך השנים אתם כבר יודעים בדיוק מה מתאים לכם ומה לא. את אינך זקוקה לאף אחד שיגיד לך שחצאית בגזרת A תחמיא לך יותר ואתה אינך צריך שמישהו יזכיר לך שכחול מבליט לך את העיניים. ולכן על אף הטרנדים השונים שמציפים אותנו מדי עונה דעו לבחור בחוכמה את האופנה המתאימה לכם ביותר.

לנשים מבוגרות נמוכות, יותר יתאים ללכת עם חצאיות או שמלות שמגיעות עד אזור קו הברך. אומרת קרטס. אם את גבוהה יותר, שימי לב שמכנסי הפדלפון, שמוכר לכן בוודאי היטב משנות ה-60, חזר הקיץ הזה לאופנה ומגיע בגזרת מותן גבוהה, שיכולה להחמיא לכן. בכל מקרה, בין אם בחרתן בשמלות וחצאיות, מכנס בגזרה ישרה או פדלפון, עדיף שהבגד יהיה "נקי" במראה שלו, בלי קרעים ושיהיה גמיש ונוח ללבישה. זה ייתן לכן תמריץ לחזור ולהשתמש לאורך הקיץ במשהו שהתאהבתן בו במבט ראשון.

ולגברים מביניכם, נציין כי חולצות הפולו העשויות בדי כותנה נעימים ממשיכות להיות רלוונטיות וסופר אופנתיות גם הקיץ ועכשיו ניתן למצוא אותם בשלל צבעים. מצבעים בסיסיים כלבן, כחול ובז' לסולידיים שביניכם ועד ורוד פוקסיה, צהוב וסגול לאמיצים שבניכם.

לא מעט נשים וגברים מבוגרים נוטים לבחור בגדים בצבע אחיד, אך דווקא כאן אנו ממליצים לא לחשוש - בגד עם הדפס מעניין, אם יהיה במידה, בגזרה ועם ההתאמה הנכונה לאופי ולגזרה שלכם, יכול להפתיע אתכם ואת הסובבים. הקיץ הוא ה-זמן לחשוב יצירתי ולהפגין ביטחון עצמי ובכלל, בחירת הצבעים היא החלק הכי מהנה בכל תהליך הקנייה ובניית המלתחה שלנו. הקיץ הוא ההזדמנות שלכם להעז קצת יותר במחלקת הצבעים. צבעים נכונים לכולן וכולם.

דבר נוסף שראוי לציין הוא שלכל אחד בכל גיל יש דברים שהיה רוצה להבליט פחות ועל כן יש להבליט את מה שאוהבים ולטשטש את מה שפחות טוב. זוכרים את הניסיון שדיברנו עליו קודם? כאן בדיוק הוא בא לידי ביטוי.

רוצה ללבוש שמלה ללא שרוולים או אפילו גופיה, העדיפי כזאת עם אלמנטים מעניינים במחשוף. במידה ובגופיה שבחרת אין כאלו, הוסיפי צעיף דק או שרשרת מעניינת. בכלל, הטיפ הגדול ביותר הוא להשתמש באביזרים. בגד ייראה שונה לחלוטין בשילוב האביזרים הנכונים.

לגברים, לבשו מכנסיים שיהיו מונחים בנוחות באזור המותניים, הימנעו מחגורה לוחצת או מכנס הדוק מדי. מבחינת החולצות, ההתאמה לגופכם היא חיונית. וודאו שלא נוצרים בחולצה כיווצים באזור בית השחי או כפתורי הסגירה שמעידים על כך שהחולצה קטנה. אם מצאתם חולצה שכולם מחמיאים לכם עליה וגם אתם מרגישים בה טוב - קנו בכמה צבעים.

והכי חשוב, אל תשכחו: אתם קודם כל מתלבשים בשביל עצמכם! אז שיהיה לכולכן ולכולכם קיץ נעים ומלא בסטייל

בשיתוף בית בלב
  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully