הפעילויות הכי כיפיות/מעניינות/מקוריות לבילוי קיץ מושלם עם הנכדים

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

30.8.2020 / 14:49

חופש גדול, ההורים עובדים ולכם יש הזדמנות נהדרת לבלות שעות נוספות עם הנכדים שלכם. אבל מה עושים, חוץ מהדברים השגרתיים? אספנו עבורכם כמה רעיונות שיעזרו להעביר את הקיץ בכיף ולייצר חוויות מיוחדות

חופש גדול ונכדים - באמת שאין שילוב טוב מזה. אחרי שהם בילו 10 חודשים ארוכים בגן או בבית הספר (טוב, אולי השנה קצת פחות מזה), עכשיו הם בחופש, מזג האוויר מושלם, ההורים שלהם/הילדים שלכם עובדים וזו ההזדמנות המושלמת עבורכם לבלות את הקיץ עם הנכדים. אבל מה עושים?

כן, אפשר ללכת לדברים הבנאליים - פיצה וסרט. אבל אפשר גם לצאת מהקופסה ולעשות משהו שיהפוך לזיכרון קסום, גם עבורכם וגם עבורם? משהו שהם ירוצו לספר עליו לכל החברים שלהם, שמצדם ירוצו לשכנע את הסבא והסבתא שלהם לעשות גם? אספנו לכם כמה אפשרויות ממש נחמדות שאפשר לעשות בקיץ עם הנכדים - כדי שהבילוי יהיה מותאם לתקופה וגם בלתי נשכח!

לבשל ביחד מתכון מהילדות שלכם, ואז לצאת לפיקניק

בדרך כלל, להורים אין זמן וכשמכינים אוכל, הילדים מחכים בצד כדי שיהיה אפשר להעמיד על השולחן משהו זריז ובלי "תקלות במטבח". אבל הנכדים שלכם כן מתעניינים במה שהמבוגרים עושים, אז למה שלא תכניסו אותם אתכם למטבח ותכינו ביחד איתם מתכון שאהבתם בעצמכם כשהייתם קטנים? דרך המתכון תוכלו לספר להם על חוויות שאתם זוכרים, מהתקופה שההורים או הסבא והסבתא שלכם היו מכינים לכם את המאכל הזה.

זו תהיה חוויה מרגשת עבורכם, ומשהו שיחבר ביניכם לבין הנכדים ויכול לגרום להם לשאול עוד שאלות על הנושא. על הדרך, הם גם יהנו מהעבודה במטבח אתכם. תלמדו אותם מה לעשות, תנו להם לגעת במוצרים, לערבב, להתלכלך ואז, כשהכל מוכן, תבחרו את הספסל או הגינה האהובים עליכם, שבו ביחד ותיהנו באוויר החופשי ממה שהכנתם. טיפ קטן: אל תשכחו לפנק אותם גם עם איזה משקה כיפי.

סבתא מבשלת עם נכדה. ShutterStock
לבשל ולצאת לפיקניק/ShutterStock

לקרוא ביחד ולשוחח על ספר ילדות שאתם אוהבים במיוחד

נכון, ילדים היום לא קוראים כמו פעם, אלא מבלים את רוב הזמן הפנוי שלהם מול הסמארטפונים, אבל כמו כל ילד, הם ישמחו להתחבר לסיפור טוב. בטח ובטח אם הוא אהוב עליכם ואתם יודעים לספר אותו בהתלהבות והתרגשות שימשכו את תשומת הלב שלהם. זוכרים את הסרט הנהדר "הנסיכה הקסומה", בו הסבא מקריא לנכד החולה את הספר, ולאט לאט שואב אותו פנימה עד שהנכד לא רוצה להפסיק? זו ההזדמנות שלכם לחלוק עם הנכדים משהו מהילדות שלכם. אפשר לקחת את הזמן בקיץ, לקרוא איתם פרק בכל פעם שרואים אותם ולבדוק מה הם זוכרים מפעם לפעם.

להאזין יחד למוזיקה

סביר להניח שאתם והנכדים לא מאזינים בדרך כלל לאותם סגנונות מוזיקליים, אבל תמיד נחמד לגלות מה הם אוהבים, ולחלוק איתם דברים שאתם אוהבים. תנו להם להיות ראשונים: הם יבחרו שיר שהם נהנים לשמוע ויסבירו לכם למה זה השיר המועדף עליהם, מה המשמעות שלו או מי שר אותו. ככה, תוכלו להכיר עוד קצת את התרבות של הצעירים ואז יגיע תורכם. בחרו שיר שאתם אוהבים, לא משנה מאיזו תקופה, ותלמדו אתם את הנכדים כל מה שצריך לדעת עליו, כולל מה גרם לכם לאהוב את השיר הזה מלכתחילה.

לסדר יחד מחדש אלבומי תמונות ישנים

מבחינת רוב הילדים של היום, תמונות זה רק בסמארטפון. סביר להניח שרובם לא ממש התנסו או אולי אפילו ראו בחייהם מצלמה "של פעם", עם פילם ואלבומי תמונות ישנים. אם יש לכם כמה כאלו, הקיץ הוא הזדמנות מצוינת לפתוח אותם עם הנכדים, במזגן הנעים, לעבור עליהם ולבקש את עזרת הנכדים בסידור מחדש. תוך כדי, תוכלו לשתף אותם בכל מיני סיפורים שאתם זוכרים על כל מי שמופיע באלבום. אפשר אפילו לקנות מצלמה חד פעמית, לצלם עם הנכדים כמה תמונות ואז לפתח אותן וליצור ככה אלבום משותף, "כמו פעם". אפשר לקנות אלבום פשוט ויפה מעץ, לצבוע אותו ואז להדביק, לעצב ולחתוך את התמונות שצילמתם בצורה מיוחדת, שתחליטו עליה יחד. שווה לצרף אולי גם כמה משפטים שמצחיקים אתכם ואת הנכדים. כשתסיימו את הפעילות, הזמינו את כל המשפחה ותציגו יחד עם הנכדים את כל מה שעשיתם. כנראה שתופתעו לגלות עד כמה הם מקשיבים לסיפורים שלכם וזוכרים אותם היטב.

סבא סבתא נכדה מביטים אלבום תמונות. ShutterStock
תמונות זה לא רק בסמארטפון/ShutterStock

לשתול גינה משותפת

את שעות האור הארוכות של הקיץ אפשר לנצל לטובת לא מעט זמן בחוץ ואחד הדברים שהנכדים שלכם בטח ישמחו לעשות אתכם זה להקים גינה, מההתחלה - דבר ראשון, תזמינו אותם להכין אתכם את האדמה ולמדו אותם איך לעבוד בעדינות וזהירות עם מעדר. אחר כך, תקנו יחד שתילים וזרעים ושבו לעשות תכנית משותפת ולהחליט מה יהיה בכל מקום בגינה. בכל כמה ימים, הזמינו אותם לפגוש אתכם ולבדוק מה שלום הגינה והאם כבר אפשר לקטוף ולאכול ממנה משהו. נסו לנהל יחד איתם איזו מחברת, בה הם יוכלו לכתוב מה צמח מתי, ולעקוב אחר התפתחות הגינה. ככה גם תישאר להם מזכרת נחמדה להרה שנים. דרך הגינה (אפשר כמובן לעשות הכל גם באדניות אם אין לכם גינה) תוכלו ללמד אותם דבר או שניים על השקעה, טיפוח וגינון ולשתף אותם בזיכרונות ילדות שבטח יש לכם מעבודה בחצר.

בבית בלב מעודדים אתכם להזמין בקיץ הזה את הנכדים שלכם לבקר אתכם, בדירתכם או באזורים הציבוריים הפרוסים בכל אחד מחמשת בתי הרשת.

לאתר רשת בית בלב

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב
  • עוד באותו נושא:
  • קיץ
  • נכדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully