הישראלים שאוכלים מדי יום במסעדת השף שנמצאת אצלם בבית

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

26.8.2020 / 9:41

עיצוב יוקרתי, מנות גורמה והקפדה על תפריט בריא ועשיר. הדיירים של "בית בלב פ"ת" נהנים מדי יום מארוחת צהריים שכולה הפתעה קולינרית, אותה מכין השף רן בן דוד. מה הם הכי אוהבים לאכול, באילו אתגרים הוא עומד מדי יום ומה תפקידו בפינוק הנכדים של הדיירים? ריאיון

במבט ראשון זו נראית מסעדת פאר באחת ממלונות היוקרה בעולם. גם במבט השני והשלישי התחושה אינה מתחלפת. הכלים האלגנטיים, הכיסאות המרופדים, העיצוב המהמם ביופיו, האווירה הנינוחה והנעימה ועשרות מנות השף המוגשות לסועדים בכל שולחן יוצרים מקום שכולו קסם. מהקסם הזה נהנים מדי יום עשרות דיירי בית הדיור המוגן "בית בלב פתח תקווה".

גם בימים מאתגרים אלו השגרה הקולינרית נמשכת באין מפריע. הדיירים יושבים בזוג או לבד בהתאם להנחיות לצד שולחן ערוך לעילא - ונהנים מדי צוהריים מהאוכל המשובח שהוכן ע"י השף בן דוד וצוותו בבית המפואר והמעוצב שנחנך בקיץ 2019.

"הדיירים יכולים ליהנות מדי יום מארוחה מעולה במסעדת הבית", אומר שף בן דוד. ב-1 באוגוסט 2019 הוא הקים יחד עם מנהל הבית גיל צפריר, בעברו מנכ"ל רשת בתי מלון יוקרתית, את המסעדה. "בנינו את המסעדה מאפס, כולל רכישת ציוד, כלים, גיוס עובדים וספקים, בניית תפריטים, כל מה שצריך. זה הבייבי שלי", הוא אומר בגאווה. בן דוד בן ה-53 שהיה בעבר הבעלים של מסעדת "לה פרימוורה" בכפר סבא, עבר בשנת 2000 לתחום ההסעדה המוסדית והיה שף של החברות הגדולות במשק. בקיץ 2019 הפך לשף של "בית בלב פתח תקווה" והוא מרגיש בבית.

בית בלב פתח תקווה. שף רן בן דוד,
"הדיירים אניני טעם. אני שמח שיש שביעות רצון אדירה ומקבל מהם מחמאות רבות". מסעדת השף בבית בלב פתח תקווה/שף רן בן דוד

איך בונים פריט קולינרי מגוון ואיכותי לבני הגיל השלישי?

"בית בלב פתח תקווה" הוא בית מאוד צעיר, גם משום שנחנך לפני כמה חודשים וגם משום שרוב הדיירים בו הם בני 65-70, זהו קהל צעיר ואנרגטי, הדיירים עצמאיים, הם ברמה סוציואקונומית גבוהה, אנשים שמכירים מסעדות, בילו בעולם ומבינים באוכל", אומר שף בן דוד, "רובם לא נזקקים לתזונה מיוחדת, אלא לאוכל איכותי. הדיירים אניני טעם. אני שמח שיש שביעות רצון אדירה ומקבל מהם מחמאות רבות. אני לא מפרסם תפריט מראש ובזה אולי המסעדה שונה ממקומות אחרים. אני נותן לדיירים להיות מופתעים ומגרה אצלם את יצר הסקרנות".

במקום מנת בקר, מנת עוף ומנת דגים לצד ירקות ופחמימות, בן דוד הופך את הביקור היומי של הדיירים במסעדה להפתעה קולינרית. הוא הופך את הארוחה לחוויה גסטרונומית ומרכיב בופה עשיר שבו 10 מנות שונות של בשר בקר, עוף ודגים. "אני נותן להם מגוון רחב מאוד, אני נותן להם עניין", הוא אומר. "ה'אויב' הכי גדול עבור קהל שמגיע מדי יום למסעדה הוא השעמום, לכן אני והצוות נותנים לדיירים הרבה אופציות. המנות מוגשות עם הרבה מאוד ירקות, תבלינים ורטבים, הנראות היא של מנות שף במסעדה".

בית בלב פתח תקווה. שף רן בן דוד,
המנות אינן רק יפות וטעימות, הן גם בריאות. מסעדת השף בבית בלב פתח תקווה/שף רן בן דוד

אוכל גורמה שכולו בריאות

המנות אינן רק יפות וטעימות, הן גם בריאות. כחלק מהמגוון מוגשות מנות שהן דלות שומן ודלות מלח, יש שפע של ירקות והמנות מזינות מאוד. "אני מאוד משתדל לדוגמה לתת שני סוגי דגים, כדי שהסועדים יקבלו אומגה 3 להורדת טריגליצרידים", אומר בן דוד, "ישנן מנות רבות של ירקות ירוקים ופירות יבשים, אנחנו מגישים מנות עתירות סידן כגון חזה עוף בפירות יבשים וקבבוני טלה בטחינה ירוקה. יש גם מבחר פחמימות שעוזרות למערכת העיכול - אנחנו מגישים יום-יום מנות של תפוחי אדמה, מנות של אורז, מנות של פסטה, מנות של כוסמת ובורגול וגם פירה לאוכלוסייה המבוגרת יותר. יש גם ירקות מבושלים שמספקים להם ויטמינים ומינרלים שמחזקים את הגוף, ירקות מאודים או בתנור ומנת שף יומית שכוללת פריסה של רוסטביף או קורנביף, עופות ממולאים או פרגיות וסלמון טרי.

המסעדה המעוצבת בנויה משני אולמות המופרדים באמצעות מחיצה. בעת הצורך משמשים האולמות גם כאזור התכנסות להרצאות והופעות. בימים שלפני נגיף הקורונה הגיעו לסעוד עם הדיירים בני משפחתם וחברים - ובבית יודעים שכך יהיה גם בעתיד. בארוחת צוהריים ממוצעת סועדים כ-80 דיירים, ואם ברצונם ליהנות גם מארוחת בוקר או ערב הם יכולים לסעוד בבית הקפה שבבית.

בית בלב פתח תקווה. שף רן בן דוד,
מגוון מנות רחב ומשתנה. מסעדת השף בבית בלב פתח תקווה/שף רן בן דוד

האם הדיירים סועדים במסעדה יחד עם בני המשפחה שלהם? יש מנות שמותאמות לנכדים?

"לפני ימי הקורונה הגיעו בני המשפחה בעיקר בערבי שישי והמסעדה מותאמת לחלוטין לאירוח משפחות", אומר בן דוד. "חדר האוכל חדש, מעוצב, מאוד מאוד חדשני ומפואר. ההגשה אינה בעגלות אלא באי שיש מפואר, בכלים מאוד דקורטיביים. השולחנות עם פלייסמנטים מעוצבים, התחושה היא של ארוחה במסעדה במלון דה לוקס של חמישה כוכבים. הכיסאות מרופדים בריפוד מאוד נוח ונעים, משענות רחבות, ישיבה נוחה".

שף רן בן דוד, בית בלב פתח תקווה. באדיבות המצולמים
בדיאלוג מתמיד עם הדיירים. שף רן בן דוד/באדיבות המצולמים

"יש לי דיאלוג קבוע עם דיירים שמביאים את בני המשפחה", מוסיף בן דוד, "ברגע שהם עושים את ההזמנה הם ניגשים אליי עם בקשות מיוחדות לנכדים - סוגי שניצלונים, ספגטי, אורחים טבעוניים ועוד. אני מאוד משתדל לבוא לקראתם ולשתף פעולה. כל עוד הבקשה מגיעה יומיים-שלושה קודם אני עושה זאת. הכי אישי ומפנק שיש".

בית בלב פתח תקווה. שף רן בן דוד,
"ההגשה אינה בעגלות אלא באי שיש מפואר, בכלים מאוד דקורטיביים". מסעדת השף בבית בלב פתח תקווה/שף רן בן דוד

מה הדיירים אוהבים במיוחד לאכול? אילו מנות הכי פופולריות?

"כשף, אני אוהב לבוא הביתה ולאכול אוכל פשוט של אמא וכך גם הדיירים", אומר בן דוד, "לפעמים הדיירים הם כמו ילדים ומבקשים שניצל וצ'יפס. הם מאוד אוהבים אסדו בקר שנמצא בתנור כל הלילה ולמחרת הוא רך כשאני פורס אותו. גם סטייק סלמון ברוטב הדרים וסטייק פרגית ברוטב ברביקיו הן מנות מועדפות. בארוחות שבת ובסופי שבוע אני מגיש אוכל מסורתי והם אוהבים מרק עוף עם קניידלך - כל כך אוהבים שהם מבקשים שאכניס זאת לתפריט היומי ולא רק לתפריט של ימי שישי. אני תמיד דואג שלצד מנה מסורתית עם טעמים חזקים תהיה מנה מאותו סוג שהיא מעודנת יותר. הכי חשוב לי שבתום הארוחה יהיו שבעים ומרוצים".

"אחרי מעל 30 שנים במקצוע מצאתי מבחינתי מקום שהוא לגמרי בית", מסם שף בן דוד, "'בית בלב פתח תקווה הוא מעבר למקום עבודה, יש פה צוות מדהים של עובדים ודיירים, תחושת ביחד וכיף. כולם עושים את מלאכתם מהלב ויש לנו קהילה מופלאה".

בית בלב פתח תקווה. שף רן בן דוד,
"בארוחות שבת ובסופי שבוע אני מגיש אוכל מסורתי". מסעדת השף בבית בלב פתח תקווה/שף רן בן דוד
בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully