דיור מוגן "בית בלב" פתח תקוה/עמית גירון

יוגה, טיולים, הופעות: הקהילות הכי מאושרות בארץ

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

10.8.2020 / 10:21

לא, זה ממש לא אותו דבר ומדובר למעשה בשני סגנונות חיים שונים לחלוטין. מצאנו לכם חמישה הבדלים משמעותיים שכדאי להכיר

לא משנה אם אתם בני 70 ומעלה או שיש לכם הורים בגיל הזה, סביר להניח שכשאתם שומעים את צירוף המילים "בית אבות" ואת צירוף המילים "דיור מוגן" זה נשמע לכם כמו צירוף המילים "אותו הדבר". ובכן לא. באיזה מובן? בהרבה מובנים. מדובר למעשה בשני סוגים שונים לחלוטין של סגנונות חיים לבני הגיל השלישי.

רוצים ליהנות מחיים עצמאיים כחלק מקהילה? בבית בלב מחכים לכם

חיים עצמאיים

דיור מוגן: אתם עצמאיים לחלוטין. דיור מוגן מאפשר לכם לקיים חיים פעילים ועשירים בתוך קהילה וליהנות מעצמאות מוחלטת. אתם יוצאים וחוזרים אל הדירה היוקרתית שלכם, שבה אתם מנהלים את חייכם כראות עיניכם. אתם מקבלים דירה עם מטבח מאובזר. כך תוכלו לבשל כאוות נפשכם וכשתירצו תוכלו גם ליהנות מהמטעמים של מסעדת השף שבמקום. דיירי דיור מוגן עובדים, מטיילים, נוסעים, מבלים ומגוון החוגים והפעילויות בתחומי התרבות, הספורט והפנאי הוא בגדר אפשרות. רוצים? תיהנו. מעדיפים לעשות משהו אחר? עשו. איש לא מגביל אתכם, אתם לא כפופים לשום לו"ז וכל האפשרויות פתוחות בפניכם.

בית אבות: מרבית מוסדות אלה נותנים מענה לקשישים הזקוקים לעזרה סיעודית וליווי בפעולות יומיומיות שונות. הסיוע הרפואי וההשגחה 24/7 מספקים להם מעטפת טיפולית, אולם חייהם אינם עצמאיים על פי רוב ומוכתבים לפי מצבם הטיפולי או הסיעודי. באופן כללי ניתן לומר כי בית האבות הוא מסגרת מוסדית המתנהלת על פי סדר יום מוכתב ומותאמת פחות לרצון הפרט.

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקוה. עמית גירון,
הלובי המפואר של בית דיור מוגן, רשת בית בלב בפתח תקווה/עמית גירון

פעילויות פנאי ותרבות

דיור מוגן: הבדל של 180 מעלות מבית אבות. אחד היתרונות הגדולים של דיור מוגן הוא בכך שהדיירים יוצרים קהילה. למעשה אתם גרים בדירה שלכם בבניין שבו מתגוררים דיירים קבועים כמוכם וכך אתם מכירים אנשים בני גילכם ומבלים איתם. איך? קחו אוויר: יוגה, פילאטיס, ריקודים, הרצאות בנושאים שונים, שיעורי מוזיקה, טיולים משותפים בארץ ובחו"ל, הופעות של אמנים, אימוני כושר, חוגים שונים, ציור, אמנות יוצרת, שחייה ועוד ועוד. תמהיל הפעילויות העשיר מאפשר לכם לבחור בכל יום את הפעילות המתאימה לכם ביותר, בזמן הנוח לכם ביותר.

היתרון הגדול של דיור מוגן בהקשר הזה הוא כפול: אתם יכולים להמשיך לעסוק בתחביבים האהובים עליכם וגם לפתח תחביבים חדשים, לגלות כישרונות חבויים או להגשים חלומות ישנים.

בית אבות: גם בבתי אבות יש פעילות שמאפשרת לדיירים להשתתף בפעילויות מסוימות, אולם באופן כללי בשל הצרכים הטיפוליים והסיעודיים של הדיירים מדובר במגוון מצומצם ומוגבל יחסית.

סביבת המגורים

דיור מוגן: בדיור מוגן אתם גרים בדירה מעוצבת ומרווחת ונהנים גם משטחים ציבוריים נרחבים, כך שתוכלו לארח חברים ובני משפחה. ישנה אפשרות בחירה לגבי מספר החדרים בדירה והן מאובזרות ומעוצבות באופן כזה שתוכלו גם לשלב את הטאצ' האישי שלכם. זוג שילדיו עזב את הקן ורוצה לעבור לדירה אינטימית יותר, אינו צריך להתפשר על נוחות ואיכות חיים. הדירות בדיור מוגן מותאמות לאירוח בהתאם לגודלן, מספקות לכם מספיק מקומות אחסון ולחלקן יש אף מרפסת.

בית אבות: בתי אבות נחשבים למסגרת מגורים המספקת מענה לקשישים בדרגות תפקוד שונות, מתשושים וסיעודיים ועד לעצמאים. ברוב בתי האבות הדיירים גרים בדרך כלל עם דייר נוסף בחדר ומקבלים ארוחות במסגרת חדר אוכל משותף.

בית בלב קריית מוצקין (בית אילדן). טל גבעוני,
דירה מעוצבת בבית בלב קריית מוצקין/טל גבעוני

אפשרויות בילוי עם הנכדים

דיור מוגן: לפעמים אפשר להתבלבל ולחשוב שהדיור המוגן נועד קודם כל לרווחת הילדים. מכיוון שסוג זה של מגורים מותאם למבוגרים פעילים ועצמאיים, ישנן לא מעט אפשרויות לבילוי משותף, כך שהנכדים ישמחו לבקר ולשחק אתכם בבריכה, לקפוץ בג'ימבורי או ללמד אתכם משחק רשת בחדר הגיימינג.

בית אבות: ניתן בחלק מבתי האבות לארח את הנכדים במרחבים הציבוריים ובגינות, אולם באופן כללי אלו מקומות שבהם אפשרויות הבילוי המשותף מצומצמות.

מעורבות קהילתית

דיור מוגן: חלק מהדיירים עדיין עובדים והאחרים יכולים להתנדב למען הקהילה באופן עצמאי או במסגרת פעילויות התנדבותיות וחינוכיות שיוזם הדיור המוגן, לדוגמה מפגשים עם תלמידים, סיוע לנזקקים, ליווי נוער במצוקה ועוד. בדרך כלל בבתי הדיור המוגן יוצרים שיתופי פעולה עם מוסדות עירוניים כמו גנים/בתי ספר, תנועות נוער ואפילו יחידות צבאיות המשמשים כר נרחב לפעילות קהילתית משותפת.

בית אבות: בבתי אבות ישנה לעתים פעילות חברתית מצד הדיירים, אולם לרוב המעורבות הקהילתית נמוכה.

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקווה. עמית גירון,
רשת בית בלב בפתח תקווה/עמית גירון

צוות מסייע ושירותי רפואה

דיור מוגן: כאן מדובר בשירותים במגוון רבדים. מכיוון שמדובר בדיירים עצמאיים השירות כולל ניקיון, אחזקה ועזרה בתפעול. יש גם ליווי רפואי ומרפאה 24/7 ובחלק מבתי הדיור המוגן ממוקמות גם מחלקות סיעודיות. סביר יותר שבדיור מוגן תשמרו על הבריאות שלכם באמצעות הקפדה על תזונה נכונה במסעדה והקפדה על פעילות גופנית סדירה באמצעות חדר הכושר והחוגים השונים, אחרי ששמעתם הרצאה בנושא "שמירה על איכות החיים" מאחד המומחים שהגיעו לבית.

בית אבות: זהו אחד הייעודים המרכזיים של בית האבות - עזרה והשגחה רפואית 24/7. בתי האבות מיועדים למבוגרים הזקוקים לעזרה באופן יומיומי, מחלקות סיעודיות מיועדות לכאלה הזקוקים לעזרה ברמות שונות.

לסיכום, אין ספק שההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן הנם משמעותיים. רשת בית בלב מקבוצת מכבי שירותי בריאות, היא החברה הגדולה והמובילה בתחום הטיפול והשירות לבני הגיל השלישי, עם ניסיון של למעלה מ-30 שנים ובפריסה ארצית. בבתי הדיור המוגן של רשת בית בלב נהנים הדיירים מאיכות חיים שנוצרת בזכות מקצועיות ללא פשרות, חיי קהילה עשירים ומגוונים, צוות מיומן, יחס חם ומגוון דירות מפנקות. לרשת בית בלב 5 בתי דיור בפריסה ארצית: פתח תקווה, תל אביב, רמת השרון, ירושלים וקריית מוצקין.

רשת בית בלב מציעה מסלולי התקשרות גמישים, במודל ייחודי המאפשר התאמה ליכולות הדיירים ולצורכיהם. אתם יכולים לחיות עם אנשים עצמאים בני גילכם, לרכוש חברים חדשים וליהנות מתחושת קהילתיות, במקביל לניהול חיים פעילים, איכותיים, בריאים ומהנים יותר, כך שההחלטה בידיים שלכם.

רוצים ליהנות מחיים איכותיים בדיור מוגן? לחצו כאן והגיעו אל בית בלב

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully